Op basis van de input uit een aantal snuffelrondes eind 2022 werd besloten verder samen te werken rond de voorbereiding van een nieuw bestek voor de concessieovereenkomst (semi-)publiek laden. In 2023 werden de uitdagingen met betrekking tot de beschikbaarheid van data, een potentieel verdienmodel voor steden, energiedelen en het omgaan met innovatieve laadoplossingen samen met relevante stakeholders in kaart gebracht. Daarnaast werkte het Kenniscentrum een voorstel uit voor een systeemtrack e-mobiliteit met aandacht voor de veelheid aan uitdagingen op vlak van e-mobiliteit in de domeinen mobiliteit, energie en ruimtegebruik. De systeemtrack wordt opgestart in 2024
Je vindt hier meer informatie.
Nadat eerder werd afgesproken het speerpunt e-mobiliteit tijdelijk on hold te zetten, in afwachting van een Vlaams-brede aanbesteding voor de uitrol van (semi-)publieke laadinfrastructuur werd besloten de werking in het najaar van 2022 opnieuw op te starten. Er werd afgesproken het thema e-mobiliteit opnieuw te verkennen via een aantal snuffelrondes, op zoek naar een geschikte uitdaging voor een speerpuntenprogramma of City Deal. Er werd afgesproken vanaf het voorjaar van 2023 met alle relevante stakeholders een samenwerking op te zetten rond de voorbereiding van een nieuw bestek voor de concessieovereenkomst (semi-)publiek laden binnen 2 jaar.
Je vindt hier meer informatie over het speerpunt e-mobiliteit