De MAGDA Documentendienst, gelanceerd in het kielzog van de taskforce Vlaanderen Helemaal Digitaal, laat je toe om via een digitale dienst alle documenten te versturen naar burgers, bedrijven, organisaties en andere overheden. Het grote voordeel is dat je dat zowel digitaal als analoog kan doen en aangetekend of niet. Digital first is daarbij het uitgangspunt, maar als een digitale zending via de eBox of e-mail niet lukt, dan wordt de brief afgedrukt en per klassieke post opgestuurd. Ondertussen zijn er al meer dan 1 miljoen burgers die de eBox hebben geactiveerd, dus al deze mensen komen nu al in aanmerking om digitaal post te verzenden. Alles verloopt verder veilig, betrouwbaar en in orde met de AVG-wetgeving. Je krijgt daarnaast volledige technische ondersteuning. Ook zal er binnenkort een link gemaakt worden met Mijn Burgerprofiel.
Dit is de MAGDA Documentendienst samengevat:
• Volledig digitaal documenten verzenden
• Naar burgers, bedrijven, organisaties en overheden
• Via eBox, e-mail of via klassieke post, aangetekend of niet
• Zoveel mogelijk in API of kant en klare webbased gebruikerstoepassing
• Documenten eBox binnenkort ook te vinden in Mijn Burgerprofiel
Er zijn digitale informatiesessies gepland waarin de werkwijze, de vele voordelen en de technische kant van de nieuwe dienst worden toegelicht. Tijdens deze infosessie kan je ontdekken wat de MAGDA Documentendienst voor jou kan betekenen. Informatie Vlaanderen zal de werking illustreren en kort de technische en financiële kant belichten. Er is ook ruimte voor vraag en antwoord.
Inschrijven kan door op een van onderstaande links te klikken:
Als je wel interesse hebt in deze nieuwe dienst, maar de aangeboden momenten niet passen, dan kan je je ook op de op
de interesselijst zetten.
Meer info over de MAGDA Documentendienst vind je
hier.