In Kortrijk kunnen burgers nu de status van hun meldingen opvolgen via Mijn Burgerprofiel

27-8-2021

Wie zich tot het Kortrijkse meldpunt 1777 richt, kan voortaan de status van een vraag, klacht of melding digitaal opvolgen via Mijn Burgerprofiel.

De melder kan er de historiek van de melding nakijken en ook nagaan of er een actie gepland is, bijvoorbeeld, het opruimen van sluikstort of het herstellen van een loszittende straattegel. Omdat het een digitale dienstverlening betreft, is deze 24/7u aanspreekbaar. Kortrijk wil zo meer transparantie en betere communicatie bieden aan haar burgers.

Deze nieuwe service is tevens een aanmoediging voor de inwoners van Kortrijk om Mijn Burgerprofiel te activeren en mee op de digitale trein van de overheid te springen. Mijn Burgerprofiel biedt namelijk ook toegang tot een groot (en snel groeiend) aantal overheidsdiensten van lokale, Vlaamse en federale overheidsinstanties.

Je vindt hier meer informatie